Reklamacja i odstąpienie od umowy
REKLAMACJA PRODUKTU
- Zanim towar zostanie wysłany do Klienta podlega kontroli pod względem jakościowym jak i ilościowym. Jednak w sytuacji, w której Klient po otrzymaniu towaru zauważy wady fizyczne lub braki w zawartości ma prawo do złożenia reklamacji. Uwagi te powinny być zgłoszone niezwłocznie po odbiorze przesyłki.
- Mebel u którego zaobserwowano uszkodzenie lub brak jakiegoś elementu nie powinien być składany. Montaż uszkodzonych elementów wiąże się z utratą gwarancji.
- Producent nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku niewłaściwego montażu mebli, niezgodnego z instrukcją montażu dołączoną do danego mebla oraz za szkody powstałe na skutek montażu uszkodzonych elementów.
Do złożenia reklamacji niezbędne są:
- Przesłanie dokumentu potwierdzającego zakup (faktura, paragon).
- Nazwa reklamowanego mebla oraz numer elementu (informacje znajdują się w instrukcji montażu dołączonej do mebla).
- Dokładny opis wady/uszkodzenia mebla.
- Zdjęcie uszkodzonego elementu.
Dodatkowo zalecamy podać:
- Oczekiwania Klienta (np. zmniejszenie ceny, przysłanie nowego elementu)
- Dane kontaktowe składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy proces rozpatrywania reklamacji przez Sprzedawcę.
Informację te nie są konieczne, jedynie zalecane i nie wpływają one na skuteczność reklamacji.
Sposoby zgłaszania reklamacji:
- W formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@furnia.pl
Rozpatrywanie reklamacji
- Po otrzymaniu reklamacji nasi specjaliści niezwłocznie sprawdzą wniosek w celu zapoznania się z nim oraz sprawdzenia czy wszystkie niezbędne elementy zostały dostarczone. W przypadku braku jakiś informacji wyślemy maila z prośbą o uzupełnienie brakujących dokumentów.
- Data przesłania kompletnych dokumentów jest datą złożenia reklamacji.
- Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni kalendarzowych.
Realizacja reklamacji:
Dokładamy wszelkich starań, by realizacja reklamacji przebiegała jak najszybciej. Reklamowane elementy wysyłamy do Klienta na nasz koszt niezwłocznie po ich wyprodukowaniu. Jeśli będą one dostępne w magazynie to proces reklamacji będzie przyspieszony. Będziemy wdzięczni za cierpliwość – do realizacji reklamacji może być niezbędne wyprodukowanie nowych elementów. Jeśli Klient uważa, że wymiana lub dodanie nowego elementu nie będą problematyczne, może na własną odpowiedzialność zmontować mebel i używać go zgodnie z przeznaczeniem.
INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA PRZEZ KONSUMENTÓW Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Prawo odstąpienia od umowy
- Mają Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik, wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy .
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Adres mailowy, pod którymi można uzyskać niezbędne informacje to: kontakt@furnia.pl
Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie (w odpowiednim piśmie lub na formularzu prosimy wyraźnie zaznaczyć, czy wyrażają Państwo zgodę na inny sposób płatności niż użyty przy pierwotnej transakcji, a jeżeli tak, proszę go wyraźnie wskazać). W każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem, poza kosztem przesyłki zwracanego do nas Produktu.
- Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Prosimy odesłać lub przekazać nam rzecz na adres: TOP E SHOP BARTOSZ CZECH ANDRZEJ GOŃSKI SP.K., ul. Miodowa 2, 96-200 Rawa Mazowiecka, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od umowy.
Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Odpowiadają Państwo za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Informujemy, że w przypadku uszkodzeń zwracanego Produktu, może on stać się bezwartościowy, oznacza to że zmniejszenie wartości rzeczy za jaką ponosicie Państwo odpowiedzialność stanowić będzie 100% zapłaconej przez Państwa ceny.
Ograniczenie prawa do odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.